Archives for category: cytaty niecytaty

W 2001 r. wśród wybranych losowo mieszkańców Łodzi w wieku 18–64 lat przeprowadzono badanie […]  Próba badana liczyła 1828 osób […] W 2009 r. o wszystkich uczestnikach badania z 2001 r. zebrano aktualne informacje (czy żyją i jeśli tak, czy wyprowadziły się z Łodzi).

[źródło]

*

spolszczenie słowa ‚aborcja’ – zgraniejsze i lepiej oddające esencję jego znaczenia, gdyż ‚abort’ znaczy po niemiecku ‚ustęp’; zabójcja czy zabojcja oznacza pozbawianie życia człowieka z premedytacją oraz z przekonaniem, że człowiek ten człowiekiem nie jest i nim nigdy nie był; ostatnio granicę stania się osobą ideolodzy zabojcji ustalają na 2 lata po urodzeniu w wypadku człowieka

[źródło]

*

Queer UW świętuje 9 lat od swojego powstania i zaprasza na wspólne imprezowanie! 22 lutego zapraszamy byłe osoby członkowskie, obecny skład organizacji, osoby z nami sympatyzujące ale i po prostu wszystkich ludzi dobrej woli!

[źródło]

*

„Datuna nie zniszczył dzieła sztuki. Banan pozostaje ideą” – powiedział Lucien Terras, dyrektor galerii w rozmowie z „Miami Herald”.

[źródło]

*

There must be quite a few things that a hot bath won’t cure, but I don’t know many of them.

Sylvia Plath

*

Mamy wspaniałego prezydenta, ale powinien być wybrany na kolejną kadencję.

[Jarosław Kaczyński, źródło]

*

Panie Profesorze!
Wielce Szanowny Panie Profesorze!
Drogi Panie Profesorze!
Kochany Panie Profesorze!

Przedwczoraj mieliśmy posiedzenie Rady Języka Polskiego i po raz pierwszy nie było Pana z Nami.
Panie Profesorze, a musieliśmy się zastanowić nad kilkoma ważnymi sprawami…

[nekrolog-panegiryk, Rada Języka Polskiego, źródło]

*

Łechtaczka w klatce piersiowej może przypominać trzepotanie lub bulgotanie w klatce piersiowej. Oto kilka możliwych przyczyn

https://pl.medicineday.info/3166-what-s-causing-tickle-in-my-chest.html

*

Do niewątpliwych zalet tej pozycji należy fakt, że partnerzy mogą mieć ze sobą kontakt wzrokowy i wzajemnie obserwować swoje orgazmy i wędrujące po mimice rozkosze.

[źródło]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kamień pełen pokarmu]

– Schwesterlein, Schwesterlein,
Wann geh’n wir nach Haus?
– Morgen wenn die Hahnen kräh’n,
Woll’n wir nach Hause geh’n,
Brüderlein, Brüderlein,
Dann geh’n wir nach Haus.

– Schwesterlein, Schwesterlein,
Wann geh’n wir nach Haus?
– Morgen wenn der Tag anbricht,
Eh’ end’t die Freude nicht,
Brüderlein, Brüderlein,
Der fröhliche Braus.

– Schwesterlein, Schwesterlein,
Wohl ist es Zeit.
– Mein Liebster tanzt mit mir,
Geh’ ich, tanzt er mit ihr,
Brüderlein, Brüderlein,
Lass’ du mich heut’.

–Schwesterlein, Schwesterlein,
Was bist du blass?
– Das macht der Morgenschein
Auf meinen Wängelein,
Brüderlein, Brüderlein,
Die vom Taue nass.

– Schwesterlein, Schwesterlein,
Du wankest so matt?
– Suche die Kammertür,
Suche mein Bettlein mir,
Brüderlein, es wird fein
Unterm Rasen sein.

————————————
Zob. A chtóz tam puka.

nieswojość

opowiadania erotyczne kiszka

gacopyrz

dupa sra dupa sra

porno jak sie nanjom klatom

kartka do toalety

czytanka żatwa

argumentum ex recto

paraleza

gumofilce bdsm

lep kleszcze

sex porno czasy rosji carskich

cytaty kokieteryjne

Żydomasoński

dlug wdziencznosci porno

wyprysk hiperkeratotyczny icd-10

quartum datur

quartum non datur

krucyfiks pektorał

reguly konwersacyjne

wypięte

robak drąży jabłko

 

 

Рождество Твое, Христе, Боже наш,
возсия мирови свет разума,
в нем бо звездам служащии
звездою учахуся
Тебе кланятися, Солнцу Правды,
и Тебе ведети с высоты Востока.

1. Z Parek proponuję Lachesis

Para przystojnych i energicznych chlopakow.
Szukamy znajomych na wspólne spędzanie czasu. Są tu jakieś parki ? ;)

 2. Gupi, gupi diament!

Chce poznać kogoś kto jest jak węgiel. Typowo smolisty z dużą temperatura wrzenia. Który po wypaleniu jest jak popiół. Cichy i opanowany. A nie jakiś nie oszlifowany diament który po jakimś czasie zabłyśnie swoją nie inteligencją.

3. Jestem dżinem  i mam na to papiery

Wykształcony, spełniający marzenia, wyluzowany i otwarty :)

4. Podanie odrzucone

Trudno jest podać o sobie, lepiej poznać osobiście.

5. Refutacja wszelkich klisz

Lubię:
cenie zarówno u siebie, jak u innych,naturalność
Nie lubię:
stereotypów

6. Tak dla pewności: czyli starych nie?

Szukam ciekawych ludzi najlepiej młodych i raczej tylko młodych.

7. Wszystko za dużo futra

Nie masz zdjęcia nie pisz,  Jesteś otyły nie pisz,wszystko za dużo futra też nie pisz

8. Pogadane to wszystko

Miły, wesoły, zadbany, pogadany

Inny niż reszta w moim wieku. Może dlatego że wychowany za granicą

9. Zdeklarowany abnegat-onanista

Zwiedziłem pół świata, wiec widziałem wiele, a Twój nagi penis nie zrobi na mnie wrażenia, wiec pomyśl zanim napiszesz. A poza tym lubię załatwiać sprawy od ręki.

10. Przybyli ulani pod okienko (w kompie)

Młody sportowy ziomek. Od niedawna na stałe w Poznaniu. Panowie jak zagadujecie to podeślijcie fote ? Nie da sie wszystkim odpisywac, nie chowajcie urazy.. preferuje dobrze zbudowanych, szczupłych.. ulani nie pisać

11. Zdążyć przed Manem Bogiem

Zaproś mnie na kawę, zanim On zaprosi mnie na lody ;)

Pracowałam z pacjentami  cierpiącymi na  choroby cywilizacyjne: zaburzenia żywienia: otyłość, nadwaga, anerekcja, bulimia, cukrzyca […] Niemal 40 proc. dziewczyn pada ofiarą bulimii lub anerekcji

[Małgorzata Terlikowska, „Fronda” źródło]

*

Aby zrozumieć jak bardzo ważne są balaski trzeba pokazać cały obraz funkcjonowania Świątyni Bożej  (czynimy to niżej) , i cofnąć się do czasów Mojżesza przez którego Bóg wskazał jak zabezpieczyć Sacrum.

[źródło]

*

W kościołach katolickich, przed II Soborem Watykańskim z 1962 roku, balaski stanowiły integralny element architektury kościelnej i stanowiły bardzo ważny element przeżycia duchowego liturgii mszy świętej i przyjmowania najświętszego sakramentu.

[wikipedia]

*

Gwiazdor „Queer Eye” Antoni Porowski (35 l.), piękny Polak z pochodzenia, deklaruje się jako osoba płynna seksualnie.

[Piotr „Grabari” Grabarczyk, „Replika” nr 18(2019)]

*

Dziś zakurzone manuskrypty, skrywane na półkach bibliotek Turynu, Neapolu, Brescii czy Drezna, stanowią wykładnię wykonywania dzieł Händla, Scarlattiego, Vivaldiego.

[…] Sztukę Goi i Vivaldiego łączy podobne szaleństwo, skłonność do groteski.

[…]Biondi nadzwyczaj celnie wtóruje drapieżnej Patrizi Ciofi, z niezwykłą łatwością prześlizgującej się przez naszpikowany technicznymi melizmatami tekst.

[…] I niech ktoś powie, że miauczenie kotów w „Capriccio” Carlo Fariny nie jest przedrzeźnianiem Behemota, mówiącego do Małgorzaty: „na litość boską, królowo (…) czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus”…

[Patrycja Kujawska, „Tygodnik Powszechny, źródło]

*

A zatem: ja, praktykujący rzymski katolik, redaktor naczelny czasopisma odwołującego się do katolickich wartości, członek zarządu katolickiego stowarzyszenia, wieloletni wychowawca młodzieży oraz ministrant, heteroseksualny mężczyzna i mąż, oskarżam Kościół rzymskokatolicki w Polsce

[Ignacy Dudkiewicz, „Polityka”, źródło]

*

[D]o wykładowców czy osób prowadzących ćwiczenia zwracać należy się zgodnie z ich stopieniem naukowym, a więc odpowiednio: Pani Profesor/Panie Profesorze lub Pani Doktor/Panie Doktorze oraz Pani Magister/Panie Magistrze. Do prowadzącego, który posiada stopień naukowy doktora habilitowanego (dr hab.) należy zwracać się Pani Profesor/Panie Profesorze.

[Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, źródło]

*

Co zmieniamy, aby bankowanie było jeszcze bezpieczniejsze?

[mbank, źródło]

*

Syryjska poetka znalazła schronienie w Krakowie. „Mam nadzieję, że mnie zaskoczy”

[Kholud Charaf, „Wyborcza”, źródło]

*

To było spontaniczne, choć w moim wypadku przemyślane.

[Danuta Huebner, Radio Zet, źródło]

 

1. Być romantyczną sobą

Mam na imię Paweł mam 18 lat szukam mężczyzny do związku jestem osobą wrażliwą lubie jeść czytać książki podróżować być osobą romantyczną oglądać filmy oglądać spektakle słuchać muzyki tańczyć śpiewać

2. Wyznania transwestalki

Jestem młoda nie zależna bez dzietna atrakcyjna, czego mi więcej trzeba, najważniejsze być sobą i być nią szczęśliwa. To tak na marginesie…
kogo szukam kogoś ogarniętego pierw znajomość a co będzie dalej zależy od nas.
Nie ma kurwa oglądania moich zdjęć PASOŻYTY!!!

 3. Parmenides potwierdza, że byt jest, a niebytu nie ma

Jeśli ćwiczysz to pewnie jesteś w moim typie Jeśli ćwiczysz to pewnie jesteś w moim typie

4. Jan Kalwin kiwa z uznaniem głową

Jedyną osobą, którą jest Ci przeznaczone się stać, jest ta którą zdecydujesz się być.

5. Tomasz z Akwinu aprobuje tę hierarchię

najlepiej z dyskretnym lokum lub z autem które nie jest ciągle u mechanika hehe, kogoś dyskretnego ale zarazem takiego dla którego plener wchodzi w grę (moim zdaniem jest dyskretniejszy niż lokum hotel i auto)

6. To trzeba se kupić mopa

Nie lubię szmat które kurwią się na lewo i prawo.

7. Lube sobie czasem w nosie

Spoko kolo i prosze o wyrozumialosc . Mam moja lube i nie w nosie mi przygody. Zbyt długo o niego walczyłem i doceniam to!!!!

8. Mapa i terytorium

Jestem z Oleśnicy, nie wiem czemu ciągle mam napisane Krotoszyn.

9. Rentgen miłości przenika tkankę tłuszczową

Nie szukam:
– dzieci,
– twinków,
– tatusiów,
– puszystych
Oczywiście są wyjątki np.:
– jeżeli jesteś puszysty, ale widać, że jak schudniesz to będziesz przystojny, pisz
– jeżeli jesteś młody ale męski, pisz

10. Cechy pożądany u każdemu

Kogoś dobrzy wyglądającego, najlepiej gdyby praca mózgu szły w parze z wyglądem

 

די גרינע קוזינע

עס איז צו מיר געקומען א קוזינע
שיין ווי גאלד איז זי געווען די גרינע
בעקעלאך ווי רויטע פאמעראנצן
, פיסעלאך וואס בעטן זיך צו טאנצן

הערעלאך ווי זיידן וועב געלאקטע
ציינדלאך ווי פערעלאך געטאקטע
אויגעלאך ווי הימל בלוי אין פרילינג
ליפעלאך ווי קארשאלאך א צווילינג

ניט געגאנגען איז זי נאר געשפרונגען
, ניט גערעדט האט זי נאר געזונגן
. לעבעדיק און פריילאך יעדע מינע
אט אזא געווען איז מיין קוזינע

.און אזוי אריבער צענער יארן
, פון מיין קוזינע איז א טעל געווארן
פיידעס האט זי וואכן לאנג געקליבן
ביז פון איר איז גארנישט נישט געבליבן

היינט אז איך באגעגן מיין קוזינע
און איך פרעג איר ס’מאכסטו עפעס גרינע
זיפסט זי אפ און איך ליין איר מינע
, ברענען זאל קולאמבאס‘ מדינה

 

 

et ero custos tuus quocumque perrexeris et reducam te in terram hanc nec dimittam nisi conplevero universa

quae dixi cumque evigilasset Iacob de somno ait

vere Dominus est in loco isto et ego nesciebam pavensque quam terribilis

inquit

est locus iste non est hic aliud nisi domus Dei et porta caeli

1. Zosia samosia

Szczególne zainteresowania: sam jestem swoim największym zainteresowaniem

2. Ogar mnie mocno, brutalu!

Sami nieogarnieci tu. Ja ogarne Twój World kurwa

3. Sexy (bez) fleksji

Widełki wiekowe? Czego nie rozumiesz z liczb?
Moje miasto? Czego tu nie rozumiesz?
Żadnych przypadków!

4. Co mu zrobili Wasowski z Przyborą?

Kogo nie szukam :
Osób w otwartych związkach
Starszych Panów,
Króli ortalionów, fetyszy i innych uchybień,
Fitness Panienek bez wyraźnej foty twarzy,
Małolatów poniżej 25 roku życia,
Ludzi nudnych i nie mających nic do powiedzenia

5. Prezes Związku Literatów Polskich zaleca

Spędzajmy czas na seksie i dobrej zabawie. Nie marnujmy go na pisanie.

6. Sing a song and ding a dong

Hello, I am here to have fun with you. Is it ok? It is just that. Are you ok? No? Then sing a song and dance in your room.

7. DiMENsions of kNOWledge

MALE REAL I WILL MEET FOR NEXT FUN I HAVE DISCREET LOCUM BUT I CAN ALSO COME TO YOU MY DIMENSIONS ARE 176 HIGH WEIGHT 70 BALL 20 CM !!!! EVERY KIND OF FUN FROM DELICATE TO BDSM ENTER IN THE GAME. WRITE AND I WILL GIVE THE CONTACT NUMBER THAT WILL EASY CONTACT US

8. Allergy is for pussies

Aha, nie możesz mieć alergii na koty. Sorry, żaden chłop nie jest ważniejszy od kiciów. Żaden. Ale możesz być całkiem blisko ich pozycji, jeśli będziesz równie przyjazny i cieplutki.

9. Dorobek

Ironia jest wtedy kiedy przez jakiś czas byłeś escortem i zarabiałeś na cwelach a skończyłeś w związku bez sexu, przyszłości i z kredytem na ponad 100tyś.
Wszyscy tacy pragnący miłości ale nie potraficie rozmawiać. Jedyny kontrargument dla was to ban bez słowa albo zakończenie rozmowy odwiecznym milczeniem…

10. Bliskość bezkontaktowa

Nie wymuszajcie na mnie kontaktu to nic nie zmieni. Jestem człowiekiem który potrzebuje drugiej osoby by żyć i funkcjonować w radości, szczęściu i harmonii.

Wesoły Krakowski Prostak, Silny Kosmaty Byczek Piotruś Kowalski, Kocha Picz. Śmiały Padalec, Jak Then Koleś Gada, Chytry Oszust. Zaganiacz – Cudny Kolos! Grzeszny Sen Panów, Wieczny Postrach Bab.

Rucha Szparko Już Piąty Długi Dzionek, Asz Biedna, Luźna Cipa Gwizda, Wielki Cyc Klaska, Stuk, Puk, Dziurka Ciurka. Kudłata Wara Trzaska, Kuciapa Klekota, Pryska Gęsty Śluz. Żar Bucha, Zad Lata, Żywy Ogień, Sromek Pali! Oto Świetny Kochanek, Oto Jurny Buhaj!

Teraz Wspaniała Rozkosz, Ale Potem  Hańba, Troska, Żal: Fiutek Nader Swędzioł, Zielona Ropa Ciekała Cały Wieczór, Cewka Ślotała. Ojczenasz, Święty Jacenty, Ora Pronobis! Choroba, Zaraza! Potrzebny Światły Doktor. Konieczny Dobry Lek: Piguła Albo Plaster. Uważna Opieka, Morze Szpital.

Oto Nauka: Taki Miły Początek, Marny Jednak Koniec.

 

 

Żegnaj, kochany

Las dogasał szkarłatem owoców…
Gdyby wszystko zacząć od początku!
Nasza miłość jest łabędzią pieśnią,
Ty, kochany, wiesz to:
Pielgrzymem odwiecznym, pielgrzymem odwiecznym
Moje serce wciąż jest.

Wnikasz we mnie jak promieniowanie,
Niesiesz z sobą natchnienie i karę,
Łabędziej pieśni pełen jest świat cały,
I ciebie, kochany,
Mój niezastąpiony, mój niepowtarzalny,
Znikąd zjawiłeś się.

Serce do serca raptem się wyrywa,
Naszego szczęścia nie sposób ukrywać,
W łabędziej pieśni czuć posmak goryczy,
Ty wiesz to, miły,
Szkarłat jarzębiny, szkarłat jarzębiny
Znaczy, że nie ma cię.

Las przygasał szkarłatem owoców…
Gdyby wszystko zacząć od początku!
Łabędziej pieśni pełen jest świat cały,
Żegnaj, kochany,
Mój niezastąpiony, mój niepowtarzalny,
Na zawsze żegnasz mnie.
 

słowa Nikołaj Dobronrawow, tłum. mrówkodzik
muzyka Aleksandra Pachmutowa

Oto frazy z wyszukiwarek, po których w ostatnich miesiącach trafiano na mrówkodzika:

 

dlug wdziencznosci porno

krucyfiks pektorał

przemoc gewalt ruchanie

świętych obcowanie co to znaczy

jebankopopolsku

a ty matulu-a chtóz tam puka

unguentum zum mentoli

quartum datur

wypięte

a któż tam puka z jakiego regionu

wymowa akumulator

schollfuck

ziemianki w oświeceniu rycina

stosunek z kobietom na całość

no kompromis spanking guy

https://mrowkodzik.wordpress.com/tag/owlosienie/

bartek zdunek chodzie

miesien lonowo guziczny

„trwogi jam nigdy nie doznał”

brązowa zupa do leczenia sraczki

owlosione jaja starych gei

diagnosta miasta kobiet radosław zakrzewski

1. Korzystaj się mną, myśliwcu!

Jestem otwarty, pozytywnie nastawiony chłopak. Nie lubię kiedy mną się korzystają! Również jestem osobą ambitną, mającą cele i marzenia. Szukam faceta który umie zaskakiwać, który dąży do rodzinnego ciepła i bliskości. Mój wybraniec powinien być ambitny, myśliwcu i chętny do życia!

 2. Naprawdę?

Wystarczy postawić pytanie.

3. Dociekania formy

siema !!
profil bez ciśnienia
Easy easy !!
zachęcam do przeczytania !!interesuję mnie forma kumpla kolegi totalnie na luzie

4. Zwierciadło duszy

Widzisz mnie to sam się domyśl…

5. Foboholik

Brzydzę się erotomanami, zboczeńcami, degeneratami i innymi dewiantami,
przez co agresywnie reaguję na wszelkie seks oferty i inne seksistowskie teksty

6. Lepiej epigramatystą?

Napisz (tylko nie bądź bajkopisarzem)

7. Zarzyj śloratadynę!
Nie szukam na jeden raz lecz na całe życie. Lubię sex ale najlepiej uprawiać go codzień we własnym łóżku. Mam alergię na trawę i trawojaraczy!!!

8. Amore di baule
Może by w końcu napisał ktoś kto się spakuje, przyjedzie i mnie pokocha.

9. Tańczący z minogami monogami

Zastanawiam się nad sensem monogami, docelowo chciałbym stworzyć związek trzech lub czterech, aby każdy mógł być zadowolony. Po co jebać się z całą wioską jak większość osób tutaj?

10. Jak nie jak tak

Bądź miły a dostaniesz podobną reakcję zwrotną. Dlaczego podobną? Bo nikt nie jest taki sam.

11. Home (s)expo

Szukam ładnej ogolonej pupy do pomieszczenia i gwałtów

12. To trzeba sobie plaster na odciski kupić

niezależny i twardo stąpający

13. Zakalec

Jeśli:
– nie widzę Cię,
– lekko puszysty? ok pod warunkiem, że jesteś sernikiem :v
– mógłbyś być moim tatą :>
Proszę, nie pisz…

1. Festiwal tolerancji, odc. 204829034

mężczyznę bez dziwnych naleciałości w mowie, gestach i wyglądzie. skromnego z indywidualnymi cechami, które mogą tylko na mnie wywrzeć ogromne wrażenie (np głębokie spojrzenie czy powalający uśmiech).

2.Leciuteńko, na paluszkach (w dupie)

coraz bardziej odczuwam że świat schodzi na psy a mimo to odnosimy wrażenie że i tak mamy to w dupie .

3. Hipokryzja jako dowód moralności

Moje wysokie standardy i wymagania są nieco stonowane przez bardziej ludzkie oblicze. Staram się odnaleźć w różnych sytuacjach i je zrozumieć. W ten sposób łatwiej wybaczam innym za to, że nie spełniają moich oczekiwań. Ciężko pracuje, poświęcam swój czas i energię, aby poprawić warunki życia innym.
Gdy jestem w stresie, mogę być bardzo gwałtowny i agresywny. Mogę wygłaszać moralizatorskie kazania lub próbować uderzać w czyjś czuły punkt. Możliwa jest postawa „rób jak Ci mówię, a nie to co Ja robię”. W tym co robię i mówię okazuje dużo hipokryzji, ponieważ jestem przekonany o swoim wysokim morale.

4. Jak pogonić króliczka

Kogo szukam? Faceta spoza tego bagna, bez przyjaciółek w postaci geja lub ich mam oraz nadmiernych kontaktów w „środowisku”.
Masz problemy psychiczne? Jesteś świeżo po rozstaniu? Myślisz ciągle o byłym? Jesteś niestabilny? – Sorry, ale podziękuję!
Bądź szczery, poukładany, z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
Ukierunkowanego na stałą relację.
Wniosek?
… i tak nie spełnisz moich oczekiwań …

5. Krynica wiedzy

Wszystko czego chciałbyś sie dowiedzieć, uzyskasz w rozmowie ze mna ;)

6. Więc chodź, obsmaruj mi świad

Cichy spokojny na codzien chodz umiem sie wkurzyc i wydzec wtedy kiedy trzeba

7. Co to znaczy mieć kogoś w DE

edyny taki i drugiego takiego nie znajdziesz choćbyś się posrał czy zesrał.
Obecnie bardziej umięśniony. DARUJCIE SOBIE KOGO CZEGO SZUKAM! Przeczytaj całość a się dowiesz.
Wciąż atrakcyjny.
Wciąż młody duchem.
Optymista.
Chłopak biznesu z głową na karku do interesów kto pracował u mnie w DE ten wie. ,,

8. Kto nie ma ducha, ten nie rucha

Nie spotykam się na raz. Nie interesuje mnie świątynia Twego ciała, jeśli ducha czcić nie zechcę.

9. Filterpunkcja

Bez zdj nie pisz!!! Nie odpisuje nie nękaj ?

10. Gdyby walle mogły mówić

profile bez zdjec maja obowiazek MILCZEĆ

Płonąc od środka przeraźliwym gniewem,
w chwilach goryczy powiem sam do siebie:
z prochu stworzoną znam swoją materię,
jestem jak listek tańczący na wietrze.

Chociaż budowla mądrego człowieka
musi posiadać fundament z kamienia,
ja, głupi, jestem jak płynąca rzeka,
która w swym biegu bez przerwy się zmienia.

Jak łódź bez steru unoszą mnie fale,
frunę w przestworzach jak ptaki zbłąkane,
ręce mam wolne, nogi nie spętane,
wykolejeńców zasilam gromadę.

Ciężko jest nosić ciężar w głębi serca,
Żart to od miodu zabawa pyszniejsza;
Miło dla Wenus siły swe poświęcać,
Ona w niegodnych sercach nie zamieszka.

Gdy trakt młodości przemierzam szeroki,
Brnę wciąż w występek i za nic mam cnoty,
Ponad zbawienie spragniony rozkoszy,
Gdy dusza martwa, o ciało się troszczę.

[tłum. mrówkodzik]

*

Estuans interius/intrinsicus ira vehementi
in amaritudine loquar meae menti:
factus de materia cinis/levis elementi
similis sum folio de quo ludunt venti.

Cum sit enim proprium viro sapienti
supra petram ponere sedem fundamenti,
stultus ego comparor fluvio labenti
sub eodem tramite/aëre numquam permanenti.

Feror ego veluti sine nauta navis,
ut per vias aëris vaga fertur avis,
non me tenent vincula, non me tenet clavis,
quaero mihi/mei similes et adiungor pravis.

Mihi cordis gravitas res videtur gravis,
iocus est amabilis dulciorque favis;
quidquid Venus imperat, labor est suavis;
quae numquam in cordibus habitat ignavis.

Via lata gradior more iuventutis,
implicor et vittiis immemor virtutis,
voluptatis avidus magis quam salutis,
mortuus in anima curam gero cutis.

——————————————————-

Res est arduissima vincere naturam,
in aspectu virginis mentem esse puram;
iuvenes non possumus legem sequi duram
leviumque corporum non habere curam.

Quis in igne positus igne non uratur?
quis Papiae demorans castus habeatur,
ubi Venus digito iuvenes venatur,
oculis illaqueat, facie predatur?

Feror ego veluti sine nauta navis,
ut per vias aëris vaga fertur avis,
non me tenent vincula, non me tenet clavis,
quaero mihi/mei similes et adiungor pravis.